Svet-Stranek.cz
Tatranturist

Poslední výšlap s členskou schůzí:Velké Karlovice

Poslední výšlap s členskou schůzí

9. listopadu 2014

Rok utekl jako voda a před námi je poslední výlet, spojený s tradiční podzimní členskou schůzí. Scházíme se po 10. hodině dopolední na rozcestí do Miloňova a po příjezdu autobusů z obou směrů vyrážíme nejdříve v počtu 17 turistů a dvou psů Miloňovem, záhy však stoupáme kolem nové čerpací stanice k lesu vysoko nad centrem Velkých Karlovic. Včera po celý den pršelo, ale dnes je docela příjemně teplo a i výhledy se stále zlepšují. V karlovských údolích se ještě válejí mlhy, ale hřebeny Javorníků se již zřetelně rýsují - Malý Javorník, Kohútka a  severní rozsochy sbíhající z hlavního hřebene ke Vsetínské Bečvě. U lesa se poprvé zastavujeme, kocháme se výhledy na horní karlovické centrum a okolní kopečky. Pak stoupáme lesem na Oslové. Otevírají se nové výhledy na Soláň a Vsetínské vrchy, na západním obzoru lze rozeznat rozhlednu Vartovnu nad Seninkou. Vystupujeme na vrchol Oslového,procházíme kolem velkého stáda ovcí, mezi nimiž se míhají malá jehňátka. Pomalu sestupujeme kolem chalup Adamců a strmější stezkou podél elektrického vedení sestupujeme do Jezerného. Na silnici vycházíme u Vašutů, odtud to je již jen skok na rozcestí Soláň a do restaurace U Muzea.

V restauraci již na nás čeká mnoho turistů, kteří přišli na členskou schůzi. Usazujeme se v salonku a před 13.hodinou je schůze za účasti necelých 30 turistů zahájena. Po nezbytné zprávě o finanční situaci T. J. Tatran Velké Karlovice si povídáme o právě pomalu končícím roce. Připomínáme si, kde jsme všude byli a také kam bychom v r. 2015 chtěli zavítat. Diskuse se rozvíjí kolem problémů u jednodenních i vícedenních autokarových zájezdů, možností spolupráce s halenkovskými turisty a pod. Po schůzi následuje oběd, diskuse a nakonec rozloučení. Venku svítí slunce v nádherném nedělním listopadovém odpoledni.